بازگشت ۲ کمدین محبوب با یک سریال تازه
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۷۰۲۰
یکی از سریالهای محبوب تلویزیون، مجموعه «دودکش» به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که اولینبار نوروز سال 92، از شبکه یک پخش شد. بهنام تشکر و هومن برقنورد که با سریال «دزد و پلیس» به عنوان زوج کمدی در کنار یکدیگر قرار گرفته بودند، بار دیگر با نقشهای متفاوتی در این مجموعه حضور یافتند و سهم مهمی در بار کمدی سریال داشتند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
زوج کمدی محبوب در «دزد و پلیس»
هومن برقنورد و بهنام تشکر، اولینبار در سریال «دزد و پلیس» ساخته سعید آقاخانی دیده شدند. این سریال سال 91 ساخته شد و ماجرای نفوذ مامور مخفی پلیس با بازی بهنام تشکر را به یک باند قاچاق مواد مخدر روایت میکرد. این مامور طی اتفاقاتی با یک خلافکار به نام «داود» که نقش او را هومن برقنورد ایفا میکرد، آشنا میشود و ماجراهای بامزهای در قصه اتفاق میافتد. بهنام تشکر و هومن برقنورد انتخابهای بسیار خوبی برای نقش خود بودند. چهره بهنام تشکر، لحن خاص او در نقش «ناصر» خلافکار جدی، بداخلاق و باهوش که بعدا متوجه میشدیم هویت جعلی دارد و مامور پلیس است و البته تضاد ظاهری او با هومن برقنورد، آنها را تبدیل به زوج کمدی بامزه و جذابی کرد. برقنورد در نقش «داود» خلافکار سادهلوح و بیدستوپا، بازی متفاوتی داشت و لحن متفاوت او هم باعث شد، این شخصیت کاراکتر بامزهای از آب درآید. به این ترتیب برقنورد و تشکر به عنوان یکی از زوجهای موفق کمدی در تلویزیون معرفی شدند.
حضور دوباره در کنار هم
هومن برقنورد و بهنام تشکر پیش از سریال «دزد و پلیس»، سال 90 در مجموعه محبوب «ساختمان پزشکان» نیز با یکدیگر همبازی شده بودند، اما در آن سریال تنها همبازی بودند و در مجموعه «دزد و پلیس» بود که به عنوان «زوج کمدی» دیده شدند. آنها در نقش «داود» و «ناصر» مکمل یکدیگر بودند و پاسکاریهای جذابی با یکدیگر داشتند. پس از سریال سعید آقاخانی، محمدحسین لطیفی و مسعود دهنمکی در سریال «دودکش» و فیلم «زندانیها» از این دو بازیگر به عنوان زوج کمدی استفاده کردند و این زوج در تلویزیون و سپس سینما تکرار شدند.
استفاده متفاوت از زوج کمدی تکراری
محمدحسین لطیفی در سریال «دودکش»، استفاده بسیار خوبی از این زوج کمدی کرد و با نقشهای متفاوتی که به آنها سپرد، اجازه نداد آنها به تکرار بیفتند. هومن برقنورد در این سریال نقش پدر شریف و زحمتکش یک خانواده را بازی کرد که کاملا با «داود» متفاوت بود. علاوه بر ویژگیهای ظاهری و شخصیتی، بازی برقنورد نیز کاملا با بازی او در سریال «دزد و پلیس» متفاوت بود. بهنام تشکر هم با کاراکتر «نصرت» نقش بسیار متفاوتی داشت. او به عنوان داماد خانواده «مشتاق»، مردی فرصتطلب و سودجو بود که برای حل مشکلات مالی خانواده خود تلاشی نمیکرد و با برادر همسر خود «فیروز» رقابت میکرد. کلکلهای این دو شخصیت و رقابت آنها با هم که درست در نقطه مقابل یکدیگر قرار داشتند، لحظات کمدی زیادی در سریال به وجود میآورد. قصه «دودکش» با حضور بازیگران اصلی این سریال در فصل دوم این مجموعه با نام جدید «پادری» ادامه یافت. استفاده جدید از زوج کمدی هومن برقنورد و بهنام تشکر در «دودکش» و «پادری» باعث شد این دو بازیگر حضور متفاوت و موفقی در سریال داشته باشند.
تکرار ناموفق در «زندانیها»
این زوج کمدی پس از تجربه موفق حضور در سریال «دودکش»، سال 97 در فیلم «زندانیها» به کارگردانی مسعود دهنمکی تکرار شدند. هومن برقنورد و بهنام تشکر در این فیلم نقش دو خلافکار و زندانی را ایفا کردند که شباهت زیادی به کاراکترهای آنان در مجموعه «دزد و پلیس» داشت. این بار هم هومن برقنورد شخصیت کمهوش و سادهای بود و بهنام تشکر برخلاف او جدی و زرنگتر بود. برقنورد در این فیلم کاملا خودش را تکرار کرد و بازی او مشابه بازیاش در سریال آقاخانی بود. بهنام تشکر هم دست کمی از او نداشت و این بازیگر نیز بازی متفاوتی در نقش «بیژن» از خود به نمایش نگذاشت. بنابراین پس از سه سریال «دزد و پلیس»، «دودکش» و «پادری»، فیلم سینمایی «زندانیها» تجربه ناموفقی در کارنامه این دو بازیگر بود. اکنون پس از گذشت دو سال از این تجربه، حضور دوباره آنها در سریال «دودکش 2» میتواند بار دیگر این زوج کمدی را احیا کند و موفقیت آنها تکرار شود.
۵۸۵۸
کد خبر 1495418منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: سریال ایرانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون هومن برق نورد و بهنام تشکر دزد و پلیس زندانی ها زوج کمدی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستمزدم برای «فسیل» به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامهنویسان هم نبود!
به گزارش قدس آنلاین، هفته گذشته بیانیه صنفی انجمن فیلمنامهنویسان خانه سینما منتشر شد که در آن علیرغم اذعان به کم بودن دستمزدهای پیشنهادی نویسندگان برای سال پیشرو، قیمتهای پایه برای نگارش فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی اعلام شد.
در این بیانیه دستمزد نوشتن یک فیلمنامه کامل سینمایی ۵۰۰ میلیون تومان و بالاترین رقم بود. دستمزد نگارش هر قسمت سریال تلویزیونی ۸۰ میلیون تومان و جالب آنکه این رقم برای هر قسمت سریال نمایش خانگی، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود. به بهانه این بیانیه و ارقام اعلام شده با حمزه صالحی، نویسنده و فیلمنامهنویس فسیل و بسیاری از فیلمهای کمدی چند سال اخیر به گفتوگو نشستیم.
صالحی در واکنش به قیمتها و درصد تحقق آن برای نویسندگان گفت: با توجه به اینکه رقم دستمزد برای کارگردانها و بازیگرها افزایش پیدا کرده طبیعتا قیمت نوشتن فیلمنامه هم باید افزایش پیدا کند. اگر دو سال پیش قیمت نوشتن یک فیلمنامه ۷۰ میلیون تومان بود برای شرایط فعلی طبیعتا باید بیشتر باشد اما من فکر نمیکنم اعداد اعلامی جدید هم محقق شود.
صالحی ادامه داد: واضح است که ما سازوکار درستی نداریم. در دنیا مبلغ دستمزد برای فیلمنامهنویس، یک درصدی از قیمت پروژه است؛ مثلا در ترکیه بین ۷ تا ۱۱ درصد پروژه را به فیلمنامه اختصاص میدهند اما اینجا اینگونه نیست.
بدون سازوکار درست، ارگانها و دفاتر خصوصی این ارقام را جدی نمیگیرند
نویسنده فیلم بخارست با بیان آنکه با اعلام ارقام از سوی انجمن مخالف نیست، توضیح داد: من مخالف این نیستم که عدد اعلام شود اما مکانیسم اجرایی برای محقق کردن آن نداریم. باید تکلیفی به ارگانها اعلام شود و دفاتر خصوصی سازوکاری داشته باشند تا ملزم شوند این عدد را رعایت کنند. تا وقتی که هیچ تکلیفی به عهده ارگانها یا تهیهکننده نباشد با شما چانه میزنند و آن عدد را دریافت نمیکنید.
این نویسنده در پاسخ به اینکه چرا این اتفاق بیشتر برای نویسندهها در سینما رخ میدهد، افزود: کارگردان باید مجوز بگیرد تا نامش به عنوان کارگردان یک اثر ثبت شود ولی در فیلمنامهنویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند میتواند فیلمنامه بنویسد.
او ادامه داد: از این رو در بازار قیمتشکنی اتفاق میافتد و اگر میزان دریافتی شما عدد بالایی باشد با شما کار نمیکنند چراکه قیمتهای خیلی پایینتری وجود دارد. قیمت را نصف میکنند و با یک فیلمنامهنویس دیگر کار میکنند.
نویسنده فیلم انفرادی با اشاره به نقش انجمن فیلمنامهنویسان گفت: در کانون فیلمنامه تعامل وجود دارد و مشکل از سوی آنها نیست. کانون باید برای ارشاد مکانیسمی تعریف کند تا این را یک تکلیف برای ارگانها و دفاتر بداند. حتی نه برای سقف قیمت اما حداقل برای کف دستمزد یک عددی تعیین شود.
در این بیانیه حتی قیمتها به تفکیک ژانر نوشته نشدهاند!صالحی بیانیه منتشرشده را فاقد دستهبندی دانست و ادامه داد: در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری دستهبندی نشدهاند و کسوت و سابقه نویسنده دسته بندی نشده است. مشکل اجرایی همین است که یک عدد برای تمام شرایط اعلام میشود؛ در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق میکند.
وی افزود: من هم اگر فیلمنامه اجتماعی بنویسم با قیمت کمتری این کار را میکنم چراکه سینمای اجتماعی، سینمای حمایتی است. همه میدانیم که بودجه تهیهکننده برای چنین آثاری، مانند فیلم کمدی نیست، حتی بازیگری که برای فیلم کمدی ۳ میلیارد پیشنهاد میدهد برای فیلم اجتماعی با ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان هم کار میکند.
او با اشاره به وضعیت متفاوت در پلتفرمها، دستهبندی دستمزدها را مهم دانست و افزود: در پلفترم، ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد آنجا میتوان این نسبت را برعکس کرد یا به هم نزدیک کرد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرمها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژههای خاص و تاریخی.
فیلمنامه اجتماعی با ۵۰ تا ۷۰ میلیون خرید و فروش میشود
نویسنده تگزاس۲ با بیان اینکه ارقام اعلام شده حتی به فیلمهای کمدی هم تعلق نمیگیرد، گفت: در ژانر کمدی شاید من جزو کسانی باشم که دستمزد مناسبتری دریافت میکنم اما این قیمتی که اعلام شده حتی به من هم تعلق نمیگیرد. دستمزد نوشتن فیلمنامه اجتماعی خیلی از این کمتر است و در جریانم که با ۵۰ یا ۷۰ میلیون فیلمنامه اجتماعی خرید و فروش میشود.
صالحی در نهایت با اشاره به پرفروشترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب یعنی فسیل که نوشتن فیلمنامه آن برعهده خودش بوده، گفت: در پروژه فیلم فسیل با فروش میلیاردی که داشت هم قیمت نگارش سال گذشته، به من تعلق نگرفت. من خیلی وقت است با آقای عامریان کار میکنم و رویه ایشان به این ترتیب است که وقتی فیلمی میفروشد، خودشان یک هدیه در نظر میگیرند.
منبع: خبرگزاری ایرنا