Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@06:48:29 GMT

بیوگرافی بهنام تشکر + عکس های خانوادگی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۰۷۸۸۲

بیوگرافی بهنام تشکر + عکس های خانوادگی

خبرگزاری آریا -

بهنام تشکر بازیگر سینما و تلویزیون
بهنام تشکر از سال 1375 کار در تئاتر را آغاز کرد و چند سال در مازندران فعالیت کرده است. بهنام تشکر از سال 1387 نیز گویندگی در رادیو را آغاز کرد.
چکیده ای از بیوگرافی بهنام تشکر:
زمینه فعالیت: بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، گویندهٔ رادیو و دوبلور
تولد: 4 بهمن 1355 - بندر انزلی
ملیت: ایرانی
سال‌های فعالیت: 1375 تاکنون
بیوگرافی بهنام تشکر:
بهنام تشکر متولد 4 بهمن 1355 در بندر انزلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام تشکر در سال 1375 همراه با خانواده اش از بندر انزلی به ساری مهاجرت کرد و از همان سال فعالیت تئاتری خویش را در ساری با بازی در نمایش کمدی میرزا فرفره شروع کرد. بهنام تشکر در دوران نوجوانی، هافبک راست تیم نوجوانان باشگاه ملوان بندر انزلی بوده است، ولی بنا به دلایلی، این رشته ورزشی را به شکل حرفه ای پیگیری نکرد.
بهنام تشکر دارای مدرک لیسانس اقتصاد بازرگانی از دانشگاه فیروزکوه است. او با بازی در نقش دکتر نیما در سریال ساختمان پزشکان به شهرت رسید. بهنام تشکرکار دوبله را به مدت 2 سال در سال 83 انجام داده و از سال 87 نیز گویندگی در رادیو را آغاز کرده است.

عکس بهنام تشکر
ازدواج بهنام تشکر
بهنام تشکر در سال 1385 با آیدا یزدانی پیوند زناشویی بست. حاصل ازدواج آنها پسری به اسم کاوه می باشد.

آیدا یزدانی، همسر بهنام تشکر
سکونت بهنام تشکر در آمریکا
بهنام تشکر، مدت ها بود که در آمریکای شمالی سکونت داشت و برخی شایعه کردند که بهنام تشکر اقامت دائم آمریکا را گرفته و برای همیشه از ایران رفته است؛ اما وی در مهر ماه 94 بود که به ایران برگشت و به شایعات پایان داد. او همچنین به مدت دو سال در یکی از شهر های انگلستان هم سکونت داشته است.

عکس های بهنام تشکر

عکس های جدید بهنام تشکر
فعالیتهای بهنام تشکر
فیلم های سینمایی بهنام تشکر
- فیلم کوتاه «اتو استاپ» (1382)
- زیر آب (1388)
- روز رستاخیز (1389) (در نقش حصین بن تمیم)
- به امید دیدار (1390–1389)
- استرداد (1390)
- بچگیتو فراموش نکن (1390)
- فیلم کوتاه «و پیشتر… باران همه چیز را شسته بود» (1390)
- واژگونه (دلی یار)
- لاک قرمز (1394)
- بازدم (95–1394)
- اعترافات (1395)
- جشن دلتنگی (1396)

تصاویر جدید بهنام تشکر
تئاتر
- بازی در نمایش “میرزافرفره” نوشته داوود فتحعلی بیگی به کارگردانی محمد جونیان – ساری، تالار سلمان هراتی؛ 1377
- بازی در نمایش “معرکه عشق” نوشته و کارگردانی محمد اکبری – ساری، فیروزکوه، بوشهر؛ 1378
- بازی در نمایش”بانوی قهرمان” نوشته علی ولی زاده به کارگردانی علی دنیوی – ساری، تالارسلمان هراتی، تهران، تالار چهارسو؛ 1377
- بازی در نمایش “سهمی پیش از مردار” نوشته و کارگردانی علی دنیوی ساروی – ساری، تالارسلمان هراتی؛ 1377
- بازی در نمایش “ماه زدگان” نوشته علی دنیوی ساروی به کارگردانی افشین رشیدی – ساری، تالار سلمان هراتی، سمنان، تالار آفتاب؛ 1379
- بازی و کارگردانی در نمایش “خرس” نوشته آنتوان چخوف – ساری، تالار سلمان هراتی؛ 1381
- کارگردانی نمایش “خواستگاری” نوشته آنتوان چخوف – ساری، تالار سلمان هراتی؛ 1381

عکس های بهنام تشکر

تصاویر جدید بهنام تشکر
- بازی در نمایش “فالگوش” به کارگردانی منیژه محامدی – تهران، تالار سنگلج؛ 1382
- بازی در نمایش “چند کاپریس برای ویلون” به کارگردانی محمودرضا رحیمی – تهران، تئاتر شهر، تالار خورشید؛ 1382
- بازی در نمایش “اسکوریال شاه” به کارگردانی “رامین سیار دشتی” (اجرای پایان نامه) – تهران، تالار مولوی؛ 1383
- بازی در نمایش “روزهای زرد” به کارگردانی ایوب آقاخانی – تهران، تئاتر شهر، تالار سایه؛ 1383
- بازی در نمایش “مردی که گلی به دهان داشت” به کارگردانی مریم بلالی مقدم (اجرای پایان نامه) – تهران، دانشگاه سوره؛ 1383
- بازی در نمایش “رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد” به کارگردانی آروند دشت‌آرای – تهران، تئاتر شهر، کارگاه نمایش؛ 1384
- بازی در نمایش “ژولیوس سزار به روایت کابوس” به کارگردانی کیومرث مرادی؛ تهران، تئاتر شهر، تالار چهار سو؛ 1384، هند، دهلی نو و کلکته 1385
- بازی در نمایش “سه خواهر” به کارگردانی “محمودرضا رحیمی” – تهران، تئاترشهر، تالار نو؛ 1384
- بازی در نمایش “مکبث” به کارگردانی آرش دادگر – تهران، تئاتر شهر، تالار نو؛ 1384
- بازی در نمایش “لبخند با شکوه آقای گیل” نوشته اکبر رادی به کارگردانی هادی مرزبان – تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1386
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “هذا حبیب‌الله” نوشته عباس نعلبندیان به کارگردانی محمد میرعلی‌اکبری؛ تهران، تئاترشهر، کافه تریا؛ 1381

عکس های بهنام تشکر

بهنام تشکر
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “اثر پرتوهای گاما بر روی گل‌های همیشه بهار” نوشته پل زیندل به کارگردانی سمیه تاجیک؛ تهران، تئاترشهر، کافه تریا؛ 1382
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “مونسرا” نوشته امانوئل روبلس به کارگردانی زاهدپور – تهران، خانه هنرمندان؛ 1383
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “سانتاکروز” به کارگردانی هما روستا – تهران، تئاترشهر، کافه تریا؛ 1383
- بازی در نمایشنامه خوانی “خرس” به کارگردانی جواد روشن – تئاتر شهر،کافه تریا، 1383
- بازی در نمایشنامه خوانی “دعوت” به کارگردانی زهرا صبری – تهران، ادره تئاتر؛ 1383
- بازی در نمایشنامه خوانی “کابوس” به کارگردانی طوفان مهردادیان – تهران، تالار مولوی؛ 1384
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “مگس‌ها” نوشته ژان پل سارتر به کارگردانی محمد پویا – تهران، خانه هنرمندان؛ 1384

بهنام تشکر
- کارگردانی و بازی در نمایشنامه‌خوانی “دختر یانکی” نوشته نیل سایمون – تهران، تالار مولوی؛ 1384
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “عاقبت عشاق سینه چاک” نوشته نیل سایمون به کارگردانی فرید قبادی – تهران، تالار مولوی؛ 1384
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “خیره مانده به سقف” نوشته رولد دال به کارگردانی اشکان صادقی – تهران، اداره تئاتر؛ 1384
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “خون” نوشته لارس نورن به کارگردانی افسانه ماهیان – تهران، تالار مولوی؛ 1384
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “ماه‌زدگان” نوشته علی دنیوی ساروی به کارگردانی بهرام تشکر – تهران، تالار مولوی؛ 1385
- بازی در نمایشنامه‌خوانی “31/6/77″ نوشته علیرضا نادری به کارگردانی محمودرضا رحیمی – تهران، تالار مولوی؛ 1385
- بازی در نمایش “رستگاری در شب دور” نوشته طلا معتضدی به کارگردانی نسیم ادبی – (جشنواره رضوی) تهران، تالار سایه؛ 1385
- بازی در نمایش “دنیای دیوانه دیوانه دیوانه” نوشته و کارگردانی بهزاد فراهانی – تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ 1385
- بازی در نمایش “ژولیوس سزار به روایت کابوس” نوشته شکسپیر، اقتباس نغمه ثمینی به کارگردانی کیومرث رادی – هندوستان، دهلی نو-کلکته؛ 1385
- بازی در نمایش “طناب می‌زنی عزیزم” (جشنواره بانوان)؛ نوشته فارس باقری به کارگردانی بهرام تشکر – تهران، تالار مولوی؛ 1386
- بازی در تله تئاتر “مهمانی درندگان” به کارگردانی رشید بهنام – شبکه4؛ 1386

بهنام تشکر و پسرش کاوه
فیلم و مجموعه تلویزیونی
- بازی در مجموعه تلویزیونی “مروارید سرخ” به کارگردانی مسعود رسام – شبکه پنجم؛ 1384
- بازی در مجموعه تلویزیونی “عصای پیری” به کارگردانی شاپور قریب – شبکه سوم؛ 1384
- بازی در سریال “مختارنامه” به کارگردانی داود میرباقری – 1384
- بازی در سریال “مثل همیشه” به کارگردانی وحید حسینی – شبکه یک، 1384
- بازی در فیلم کوتاه “اتو استاپ” به کاگردانی ناصر صفاریان – 1382
- بازی در سریال “تا صبح” به کارگردانی مجید جوانمرد – 1385
- بازی در مجموعه تلویزیونی ساختمان پزشکان به کارگردانی سروش صحت-1390

کاوه، فرزند بهنام تشکر
گویندگی و دوبله
- 2 سال گویندگی (دوبله) قرن بیست‌و یک‌ 1385-1383 به مدیریت نصرالله مدقالچی
- گویندگی در بیش از 70 فیلم سینمایی 15/3/1384 تا تابستان 1386 ‌قرن بیست‌ویک مشغول گویندگی زیر نظر نصرالله مدقالچی
- گویندگی رادیو از سال 1387
- گویندگی در شبکه رادیویی تهران، استدیو صداری شهر
- گویندگی در شبکه جهانی صدای آشنا (برنامه های قند پارسی، رنگ خدا، ویژه برنامه دهه اول محرم)
- گویندگی در شبکه جوان (برنامه ویژه جشنواره تئاتر فجر، مثلث، بین خودمون باشه)

امیر تشکر، برادر بهنام تشکر

بهنام تشکر و برادرش امیر تشکر
جوایز و افتخارات
- دریافت تندیس بهترین بازیگر تئاتر در سال 94 از انجمن ملی منتقدان تئاتر ایران برای بازی در نمایش دختر یانکی به کارگردانی بهرام تشکر
- دریافت تندیس بهترین بازیگر طنز تلویزیون در سال 91 برای بازی در سریال ساختمان پزشکان
- دریافت تندیس بهترین بازیگر برای نمایش ماه زدگان به کارگردانی بهرام تشکر در ششمین جشنواره سراسری ماه
- رتبه اول بازیگری برای نمایش هتل کالیفرنیا در چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی مولوی در سال 1387 به کارگردانی بهرام تشکر
- داوری جشنواره تئاتر فجر، استان مازندزان؛ 1388
- تقدیر در هفته تئاتر، استان مازندران؛ 1388
- دریافت جایزه بازیگر دوم، جشنواره تئاتر ماه، نمایش “ماه زدگان”؛ 1388
- دریافت جایزه بازیگر اول، جشنواره نمایش نامه خوانی، نمایش “مسافرینی از شیکاگو”؛ 1387
- دریافت جایزه بهترین بازیگر، جشنواره استانی مازندران، نمایش “ماه زدگان”؛ 1387
- کاندید بازیگری جشنواره بانوان، نمایش “طناب می‌زنی عزیزم”؛ 1386
- دریافت جایزه بازیگر دوم، جشنواره نمایش نامه خوانی مولوی، نمایش “دختر یانکی”؛
1384
- دریافت جایزه کارگردانی دوم، جشنواره نمایش نامه خوانی، نمایش “دختر یانکی”؛ 1384
- کاندید بازیگری جشنواره فجر، نمایش “مکبث”؛ 1384
- دریافت جایزه بهترین بازیگر و کارگردان، جشنواره نمایشنامه‌خوانی مولوی دوره دوم؛ 1384
- کاندید بازیگری جشن بازیگر، نمایش “چند کاپریس برای ویالون”؛ 1383
- دریافت جایزه بازیگر دوم، جشنواره استانی مازندران، نمایش “ماه زدگان”؛
گردآوری: بخش بازیگران بیتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۰۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟

پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنی‌ترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب می‌شود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات می‌توان آن را بزرگ‌ترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.

وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش می‌روم، ظرفیت تازه‌ای در آن پیدا کرده و تشویق می‌شوم از زاویه‌ای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.

این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیت‌های فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازه‌ها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه می‌کنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.

خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایه‌های درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایه‌ها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنه‌اند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم

وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم می‌بینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی می‌شود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواری‌های بیشتری دارد و امیدوارم علاقه‌مندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.

کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/ تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • نمایش‌های بدون سلبریتی شگفت‌انگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • شوفرهایی که خواننده شدند + فیلم
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟