نمایش «عاقبت عشاق سینهچاک» توقیف شد/بهنام تشکر مغایرت اثر نمایشی با نسخه بازبینی را تکذیب کرد
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۱۸۷۹۵
به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «عاقبت عشاق سینهچاک» که از 12 آذر اجرای خود را در تماشاخانه پالیز آغاز کرده بود، بعد از دو شب اجرا از سوی مرکز هنرهای نمایشی توقیف و بلیتفروشی آن نیز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
بهرام تشکر (کارگردان) در گفتگو با ایلنا درباره این توقیف گفت: در نامهای که آقای مهدی شفیعی به ما نوشتند، گفتند تا اطلاع ثانوی اجرایی نداشته باشید؛ نمیدانم اطلاع ثانوی ایشان چه روزی خواهد بود اما طبیعتا ایشان روز شنبه بازمیگردند و جلسهای با ایشان خواهیم داشت تا ببینیم در آن جلسه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ نتیجه جلسه را حتما اعلام خواهم کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تشکر با بیان اینکه «ترجیح میدهم درباره این موضوع تا روز شنبه که تعطیلات تمام میشود و آقایان از مسافرت برمیگردند حرفی نزنم تا ببینیم چه اتفاقی میافتد» گفت: قویا این موضوع را تکذیب میکنم که چیزی که ما در صحنه داشتیم اجرا میکردیم با آن چیزی که در بازبینی اجرا میکردم، تفاوتی داشته است. واو به واو و همه آن چیزی که بازبینها دیدند، در روی صحنه تماشاخانه پالیز اجرا شد. هرکسی این حرف را زده دروغ محض است.
به گفته این کارگردان این اثر دوبار بازبینی شد؛ یکبار برای اجرا در تماشاخانه شهرزاد بازبینی شد و مجوز گرفت و یکبار هم برای تماشاخانه پالیز که آن هم مجوز و تائید اجرا گرفت.
بهنام تشکر، بیتا معیریان، سوگل خلیق، سهیلا گلستانی؛ بازیگران نمایش «عاقب عشاق سینهچاک» هستند که اجرای خود را از 12 آذر در تماشاخانه پالیز آغاز کرده بود و پس از دو روز اجرا «تا اطلاع ثانوی» از سوی مرکز هنرهای نمایشی توقیف شد.
منبع: ایلنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۱۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
کارگردان نمایش «پر» از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، رویکرد جشنواره در حذف بخش رقابتی و توجه به اجرای عمومی آثار را اقدامی موثر دانست.
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «پر» نوشته مجید کاظمزادهمژدهی با کارگردانی محمد رسائلی در قالب هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت سال جاری در تالار مرکزی شهر رشت روی صحنه رفت.
محمد رسائلی درباره موضوع نمایش «پر» و دغدغه خود برای تولید و اجرای این اثر، گفت: این نمایشنامه با مضمون بسیار خاص و مرتبط با فرهنگ رضوی نوشته شده و رویکرد آن مرا به چالش واداشت و لذا دوست داشتم آن را تولید کنم. این نمایش زندگی یک فرد به اصطلاح چالهمیدانی قبل انقلاب را روایت میکند که عاشق زنی میشود که کفشدار حرم امام رضا (ع) است و داستان جالبی برایش رقم میخورد.
وی اظهار امیدواری کرد داستان این اثر در اجرا نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده باشد.
رسائلی با بیان اینکه تولید اثر برای جشنوارههای موضوعی یا غیر آن به لحاظ اجرا دارای چارچوب مشخصی است، تصریح کرد: برای القای روح و جان معنوی تئاترهای با موضوع رضوی به مخاطب، نگاه ما متفاوت میشود، زیرا تاثیر روانی که من به عنوان هنرمند در وجودم از امام رضا (ع) میگیرم با کارهای دیگر متفاوت است. هنرمند عرصه تئاتر باید در درجه اول ارتباط معنوی و ارادت خاصی را که خودش با امام رضا (ع) میگیرد به خوبی در لایههای مختلف اجرا برای مخاطب نیز به نمایش بگذارد تا ارتباط دوسویه بین مخاطب و تئاتر رضوی شکل بگیرد و مضمون مورد نظر به مخاطب القا شود.
کارگردان نمایش «پر» درباره حضور در جشنواره رضوی یادآور شد: این جشنواره برای من جایگاه مستحکمی دارد که به آن ارادت دارم و حالم را تا حد بسیار زیادی خوب میکند، لذا شرکت در آن برایم جایگاه بالایی داشت.
وی درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی و گرایش به اجرای عمومی نمایشها در شهرهای خود، تاکید کرد: این اقدام گامی موثر و حرکتی قابل پذیرش است و این مهم مولفه موثری در موفقیت اهداف جشنواره برای نشر فرهنگ رضوی است.
رسائلی در پایان با بیان اینکه وجود بخش رقابتی از جهتی سبب تبادل نظر و انتقال تجربه بین گروههای نمایشی میشود، گفت: با این وجود تحقق حمایت اجراهای عمومی برای هر نمایش در شهر خود با توجه به شرایط اقتصادی موجود بسیار بهتر است و از این منظر این اقدام پسندیده و قابل ستایشی است که از سوی دبیرخانه جشنواره مطرح شده است.